- Podrobnosti
- Kategória: KEGA
- Stav projektu: Ukončený projekt
- Fakulta: FEI
Identifikácia projektu: KEGA 013TTU-4/2021
Doba riešenia: 1. január 2021 - 31. december 2023
Zodpovedný riešiteľ na UJS: PaedDr. Krisztina Czakóová, PhD.
Anotácia: Projekt bol orientovaný na využívanie interaktívnych počítačových animačno-simulačných modelov objektov reálneho sveta v edukácii. Simulačné modely zohrávajú významnú úlohu vo vyučovaní lebo podporujú aktívne a hĺbkové učenie sa tzv. „deep learning“ a to hlavne v exaktných vedách, kde predmetom vyučovania sú matematickým modelom vyjadriteľné dynamické javy a procesy.
Projekt sa venoval tiež skúmaniu vhodnej kombinácie didaktických, metodologických a technologických postupov a nástrojov, ktoré účinne podporujú aktívne získavanie nových vedomostí edukantov a súčasne rozvíjajú ich schopnosť samostatného tvorivého a kritického myslenia na základe konštruktivistických teórií.
Výskum bol zameraný na metodiku využívania a tvorby a interaktívnych animačno-simulačných modelov, ktoré predstavujú koncentrovanú informáciu o skúmanom jave (vo forme exaktného matematického modelu). Dobre naplánované a správne realizované simulačné experimenty umožňujú odhalenie podstatných skutočností a vlastností skúmaného objektu a tak konštruovať nové poznatky a budovať vlastný poznatkový systém.
Zadávateľ: Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠVVaŠ SR,
Spoluriešitelia: Ing. Ondrej Takáč, PhD., PaedDr. Ladislav Végh, PhD., RNDr. József Udvaros, PhD. (do 31.08.2023), PaedDr. Márk Csóka
- Podrobnosti
- Kategória: KEGA
- Stav projektu: Prebiehajúci projekt
- Fakulta: PF
Identifikácia projektu: KEGA 001UPJŠ-4/2023
Doba riešenia: 2023 - 2025
Zodpovedný riešiteľ na UJS: Mgr. Katarína Szarka, PhD.
Anotácia: Ciele projektu rozširujú vytvorené databázy nástrojov formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety o spoločenskovedné predmety, posúvajú formatívne hodnotenie k digitálnym formám a implemenujú formatívne hodnotenie do výučby prostredníctvom vytvorenia digitálnej knižnice. Hlavným cieľom projektu je vytvoriť zbierky nástrojov formatívneho hodnotenia pre vybrané spoločenskovedné predmety (slovenský jazyk, anglický jazyk, nemecký jazyk, dejepis), digitálne spracovať databázy nástrojov formatívneho hodnotenia pre všetky predmety, ktoré budú súčasťou existujúcej digitálnej knižnice, využívať digitálnu knižnicu vo výučbe prírodovedných predmetov, vybraných spoločenskovedných predmetov a matematiky na základnej škole a zistiť jej vplyv na rozvoj konceptuálneho porozumenia, na úroveň sebareflexívnych kompetencií žiakov a na názory a postoje učiteľov, žiakov a rodičov k formatívnemu hodnoteniu. V rámci projektu sa rozšíria obsah a funkcionality digitálnej knižnice. Implementácia digitálnej knižnice do praxe bude realizovaná v spolupráci s digitálnymi koordinátormi a vybranými učiteľmi na vybraných základných školách. Digitálni koordinátori ako aj učitelia budú pripravovaní na prácu s digitálnou knižnicou prostredníctvom školení a pripravených manuálov. Vybraní učitelia budú zaškolení i pre spoluprácu pri tvorbe zbierok s nástrojmi formatívneho hodnotenia. Digitálna knižnica má potenciál rozvíjať digitálne zručnosti učiteľov a žiakov. Za účelom overenia efektívnosti digitálnej knižnice bude realizovaný pedagogický výskum. Výsledky výskumu môžu byť využité pri pripravovaných zmenách v kurikule základného vzdelávania, v oblasti hodnotenia žiakov v jednotlivých vzdelávacích cykloch a vzdelávacích oblastiach
Projekt nadväzuje na výsledky projektov VEGA č. 1/0265/17 Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky a KEGA č. 004UPJŠ-4/2020 Tvorba, implementácia a overovanie efektívnosti digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole.
Zadávateľ: Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠVVaŠ SR
Spoluriešitelia z UJS: Mgr. Klaudia Paulíková, PhD., Mgr. Diana Borbélyová, PhD., Mgr. Ladislav Jaruska, PhD.
- Podrobnosti
- Kategória: KEGA
- Stav projektu: Ukončený projekt
- Fakulta: RTF
Identifikácia projektu: KEGA 006UJS-4/2021,
Doba riešenia: 1. január 2021 - 31. december 2023,
Zodpovedný riešiteľ: ThDr. Lilla Szénási, PhD,
Anotácia:
Zadávateľ: Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠVVaŠ SR
Spoluriešitelia:
- Podrobnosti
- Kategória: KEGA
- Stav projektu: Ukončený projekt
- Fakulta: PF
Identifikácia projektu: KEGA 002PU-4/2021,
Doba riešenia: 1. január 2021 - 31. december 2023,
Zástupca spolupracujúceho pracoviska: Dr. habil. PaedDr. Melinda, Nagy PhD.,
Anotácia: Cieľom projektu je tvorba vysokoškolskej učebnice Genetiky editovaná v anglickej verzii. Učebnica bude poskytovať efektívne vzdelávanie interných a zahraničných študentov vo všeobecnej, formálnej, resp. klasickej genetike ako súčasť študijného programu zameraného na prírodovedné účely.
Zadávateľ: Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠVVaŠ SR,
Spoluriešitelia:
- Podrobnosti
- Kategória: KEGA
- Stav projektu: Ukončený projekt
- Fakulta: RTF
Identifikácia projektu: KEGA 005UJS-4/2022
Doba riešenia: 1. január 2022 - 31. december 2023
Zodpovedný riešiteľ: Mgr. Katarína Pólya, PhD.
Anotácia: Projekt rozpracováva spôsob využívania najmodernejších metód výučby etiky nielen pre teológov, katechétov ale aj pre poslucháčov sociálnych vied. Jedná sa o spracovanie etických tém, ako aj o návrh optimálneho modelu multimediálnej výučby. Výstupom projektu bude vypracovanie študijných podkladov pre výučbu predmetu etika a rôznych etických tém elektronickou formou v slovenskom i maďarskom jazyku.
Zadávateľ: Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠVVaŠ SR
Spoluriešitelia: Mgr. Zsolt Görözdi, Th.D. (zástupca vedúceho projektu), ThDr. Lilla Szénási, PhD., prof. Ábrahám Kovács, PhD., ThDr. Zoltán Erdélyi, MA. Árpád Móricz