• Stav projektu: Prebiehajúci projekt
  • Fakulta: PF

Identifikácia projektu: KEGA 001UPJŠ-4/2023

Doba riešenia:  2023 - 2025

Zodpovedný riešiteľ na UJS: Mgr. Katarína Szarka, PhD.

Anotácia: Ciele projektu rozširujú vytvorené databázy nástrojov formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety o spoločenskovedné predmety, posúvajú formatívne hodnotenie k digitálnym formám a implemenujú formatívne hodnotenie do výučby prostredníctvom vytvorenia digitálnej knižnice. Hlavným cieľom projektu je vytvoriť zbierky nástrojov formatívneho hodnotenia pre vybrané spoločenskovedné predmety (slovenský jazyk, anglický jazyk, nemecký jazyk, dejepis), digitálne spracovať databázy nástrojov formatívneho hodnotenia pre všetky predmety, ktoré budú súčasťou existujúcej digitálnej knižnice, využívať digitálnu knižnicu vo výučbe prírodovedných predmetov, vybraných spoločenskovedných predmetov a matematiky na základnej škole a zistiť jej vplyv na rozvoj konceptuálneho porozumenia, na úroveň sebareflexívnych kompetencií žiakov a na názory a postoje učiteľov, žiakov a rodičov k formatívnemu hodnoteniu. V rámci projektu sa rozšíria obsah a funkcionality digitálnej knižnice. Implementácia digitálnej knižnice do praxe bude realizovaná v spolupráci s digitálnymi koordinátormi a vybranými učiteľmi na vybraných základných školách. Digitálni koordinátori ako aj učitelia budú pripravovaní na prácu s digitálnou knižnicou prostredníctvom školení a pripravených manuálov. Vybraní učitelia budú zaškolení i pre spoluprácu pri tvorbe zbierok s nástrojmi formatívneho hodnotenia. Digitálna knižnica má potenciál rozvíjať digitálne zručnosti učiteľov a žiakov. Za účelom overenia efektívnosti digitálnej knižnice bude realizovaný pedagogický výskum. Výsledky výskumu môžu byť využité pri pripravovaných zmenách v kurikule základného vzdelávania, v oblasti hodnotenia žiakov v jednotlivých vzdelávacích cykloch a vzdelávacích oblastiach

Projekt nadväzuje na výsledky projektov VEGA č. 1/0265/17 Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky a KEGA č. 004UPJŠ-4/2020 Tvorba, implementácia a overovanie efektívnosti digitálnej knižnice s nástrojmi formatívneho hodnotenia pre prírodovedné predmety, matematiku a informatiku na základnej škole.

Zadávateľ: Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠVVaŠ SR

Spoluriešitelia z UJS: Mgr.  Klaudia Paulíková, PhD.,  Mgr. Diana Borbélyová, PhD.,  Mgr. Ladislav Jaruska, PhD.