• Stav projektu: Ukončený projekt
  • Fakulta: PF

Identifikácia projektu: KEGA 005UJS-4/2021,

Doba riešenia: 1. január 2021 - 31. december 2023,

Zodpovedný riešiteľ: prof. Dr. Krisztián Józsa, PhD., DSc.,

Anotácia: Hlavným cieľom projektu je adaptácia a štandardizácia existujúceho diagnostického nástroja DIFER (Diagnostický systém na zisťovanie aktuálnej vývinovej úrovne) pre vekovú skupinu 4-8 ročných detí/žiakov. Cieľom je uvedený diagnostický systém efektívne využívať v edukačnom procese v materských a základných školách s vyučovacím jazykom maďarským na Slovensku. Pedagógovia pomocou tohto nástroja budú mať možnosť sledovať vývin jedincov tak pri zisťovaní spôsobilosti detí na vstup do základnej školy ako aj ich napredovanie po vstupe na povinnú školskú dochádzku. Zároveň tento štandardizovaný nástroj na posudzovanie úrovne osobnostného rozvoja dieťaťa môže byť využívaný aj pri monitorovaní individuálneho vzdelávania detí v povinnom predrimárnom vzdelávaní.

Zadávateľ: Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠVVaŠ SR,

Spoluriešitelia: PaedDr. Diana Borbélyová, PhD. (zástupca vedúceho projektu), Mgr. Yvette Orsovics, PhD., PaedDr. Alexandra Nagyová, PhD. (od 1.1.2022), Dr. habil. PaedDr. Kinga Horváth, PhD. (od 1.1.2022),  PaedDr. Edita Szabóová, PhD. (2021), RNDr. Zuzana Árki, PhD. (2021)