Identifikácia projektu: KEGA 013TTU-4/2021
Doba riešenia: 1. január 2021 - 31. december 2023
Zodpovedný riešiteľ na UJS: PaedDr. Krisztina Czakóová, PhD.
Anotácia: Projekt bol orientovaný na využívanie interaktívnych počítačových animačno-simulačných modelov objektov reálneho sveta v edukácii. Simulačné modely zohrávajú významnú úlohu vo vyučovaní lebo podporujú aktívne a hĺbkové učenie sa tzv. „deep learning“ a to hlavne v exaktných vedách, kde predmetom vyučovania sú matematickým modelom vyjadriteľné dynamické javy a procesy.
Projekt sa venoval tiež skúmaniu vhodnej kombinácie didaktických, metodologických a technologických postupov a nástrojov, ktoré účinne podporujú aktívne získavanie nových vedomostí edukantov a súčasne rozvíjajú ich schopnosť samostatného tvorivého a kritického myslenia na základe konštruktivistických teórií.
Výskum bol zameraný na metodiku využívania a tvorby a interaktívnych animačno-simulačných modelov, ktoré predstavujú koncentrovanú informáciu o skúmanom jave (vo forme exaktného matematického modelu). Dobre naplánované a správne realizované simulačné experimenty umožňujú odhalenie podstatných skutočností a vlastností skúmaného objektu a tak konštruovať nové poznatky a budovať vlastný poznatkový systém.
Zadávateľ: Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠVVaŠ SR,
Spoluriešitelia: Ing. Ondrej Takáč, PhD., PaedDr. Ladislav Végh, PhD., RNDr. József Udvaros, PhD. (do 31.08.2023), PaedDr. Márk Csóka