Identifikácia projektu: VEGA 1/0386/21
Doba riešenia: 1. január 2021 - 31. december 2023
Zodpovedný riešiteľ: Dr. habil. RNDr. Peter Csiba, PhD.
Anotácia: Chceli by sme sa venovať výskumu faktorov prečo majú / nemajú radi matematiku žiaci, študenti. Chceme získať odpovede na to ako možno nabudiť a udržať ich záujem o matematiku; ako vytvárať a zmeniť postupne ich postoj, resp. akú významnú rolu môže hrať pri tom dostať ich do stavu “flow” v procese vyučovania matematiky. Výskum pri tom plánujeme upriamiť aj na používanie IKT vo vyučovaní matematiky. Naše naivne predstavy o používaní týchto nástrojov možno sú mylné – vidíme len príležitosti a potenciálne výhody, ale zabúdame nahrozby a riziká.
Činnosť plánujeme realizovať pomocou experimentálneho kvantitatívneho a kvalitatívneho výskumu, kombináciou dotazníkovej metódy s hĺbkovou analýzou – a prípadovými štúdiami.Na základe výskumom získaných údajov chceme odpovedať predovšetkým na položené otázky cieľov projektu.Na základe týchto overených výsledkov možno formulovať odporúčania pre budúcich ako aj pre súčasnýchučiteľov matematiky.
Zadávateľ: Vedecká grantová agentúra MŠVVaŠ SR
Spoluriešitelia: prof. RNDr. János Tóth, PhD. (zástupca vedúceho projektu), RNDr. Ladislav Jaruska, PhD., RNDr. Ferdinánd Filip, PhD., RNDr. Zoltán Fehér, PhD., Alexander Maťašovský, PhD., Mgr. Szilárd Svitek, PhD., prof. Dr. Annamária Várkonyiné Kóczy, DSc., Mgr. Miklós Vontszemű (2022, 2023), Mgr. Imrich Csicsay (2022), Mgr. Peter Vajo (2023)